مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: ۱۸ درصد تلفات شبکه توزیع و خطوط انتقال داریم که این میزان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است دلیل آن فرسودگی شبکه و همچنین تعدد نقاط اتصال و نشتی در شبکه است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، ابوالفضل رحیمی با حضور در این رسانه و تبریک روز خبرنگار به حادثه شکستن خط انتقال ۷۰۰ میلیمتری گرگان در روز جمعه اشاره کرد و گفت: طبیعتاً تمام توان خود را برای رفع آن به کار گرفتیم، تا به سرعت آب در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی همچنین به نارضایتی برخی از شهروندان از نحوه پاسخگویی سامانه ۱۲۲ اشاره کرد و توضیح داد: سامانه ۱۲۲ با تمام توان در حال فعالیت است، اما گاهی اوقات حجم تماسها بالاست و امکان رسیدگی فوری به همه وجود ندارد همچنین شماره همراه من که در اختیار مردم است، نباید جایگزین سامانه رسمی ۱۲۲ شود.
رحیمی علت اصلی ترکیدگی لولهها را نوسانات فشار آب و ورود هوا به شبکه دانست و توضیح داد: وقتی آب شبکه قطع و دوباره وصل میشود، ورود هوا به داخل لولهها و حبس شدن آن، باعث ایجاد فشار و در نهایت ترکیدن لوله میشود.
وی همچنین به فرسودگی شبکه توزیع آب در استان اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با جنسهای مختلف داریم. ممکن است لولههایی داشته باشیم که ۳۰ سال از عمرشان گذشته باشد و این مسئله حوادث را افزایش میدهد.
مدیرعامل آبفا گلستان به محدودیتهای مالی و نیروی انسانی شرکت اشاره کرد و گفت: ما یک شرکت هستیم و پشتیبانی دولتی مستقیمی نداریم. هزینههای جاری، دستمزد کارکنان، خرید تجهیزات و رفع حوادث همگی از محل درآمدهای قبوض آب تأمین میشود. این محدودیتها باعث میشود نتوانیم نیروی انسانی مورد نیاز را جذب کنیم و در برخی مواقع ظرفیت ما با حجم حوادث تناسب ندارد.
رحیمی در خصوص تلفات آب در شبکه توزیع گفت: ۱۸ درصد تلفات شبکه توزیع و خطوط انتقال داریم که این میزان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است. یکی از دلایل این امر، فرسودگی شبکه و همچنین تعدد نقاط اتصال و نشتی در شبکه است.
وی به زلزلهخیز بودن استان گلستان اشاره کرد و گفت: استان ما به طور متوسط روزانه یک زلزله را تجربه میکند، هرچند که اکثر آنها احساس نمیشوند این لرزشها میتواند بر تأسیسات زیربنایی مانند شبکه توزیع آب تأثیر گذاشته و باعث بروز حوادث شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با تأکید بر اهمیت آب به عنوان خون زمین خواستار توجه جدی به مدیریت مصرف در بخش کشاورزی و همچنین افزایش همافزایی بین دستگاههای مختلف شد.
وی در پایان ضمن پذیرش بخشی از کاستیها، بر تلاش شبانهروزی کارکنان این شرکت برای خدمترسانی به مردم تأکید کرد و از محدودیتهای موجود به عنوان موانع اصلی در ارائه خدمات مطلوبتر نام برد.
انتهای خبر/
© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد